wtorek, 27 listopada 2012

Rozdział 14

Wiajcie! Wiem, że rozdział znów spórzniony, ale niestety za tydzien rozdział też będzie we wtorek bo w poniedziałek i środe ma całodniowe testy, a we wtorek akurat mam wolnom luke ;)
***
Carlisle podniósł się powoli z krzesła i podszedł do wielkiego okna. Znów spojrzałam na zdjęcie. Chłopiec nie mógł mieć więcej niż pięci lat, okrągła buzia dziacka była taka niewinna, taka perfekcyjna. Lecz czułam, że Carlisle nie pokazał mi tego zdjęcia bez powodu. Doktor westchnął głośno,wciąż odwrócony do mnie plecami i zaczął opowiadać.
-      - Pierwszyą styczność z nieśmiertelnymi dziecimi, miałem kiedy pierwszy raz spotkałem naszych kuzynów z Denali. Tanya, Irina i Kate, piękne, nierozłączne siostry, nawet jeśli biologicznie nie były ze sobą spokrewnione. Wszystkie zostały stworzone przez Sashę, wampirzyce której nie miałe przyjemność spotkać ponieważ została zabita jeszcze zanim się urodziłem, spojrzałam na rysunek w mojej dłoni, gdzieś w oddali słyszałam kroki Nessie w bibiliotece.
-      - Sasha kochała swoje córki i zrobiłaby dla nich wszystko, dlatego też nie powiedziała im, że stworzyła Vasilii, nieśmiertelnego trzy-latka. Takie dzieci siały chaos i zniszczenie, a według reguł Volturii miały być stracone razem ze swoimi stwórcami. Tylko niewiedza uratowała Tanye, Kate i Irinę przed ekzekucją, ale Denalki nigdy nie wybaczyły Volturii tego, że zabili ich matkę, Carlisle znów westchął, ale wciąż się nie odwrócił. Ja nadal wpatrywałam się w rysunek, nie wiedziałam co powiedzieć.
-      - Tanya, Irina i Kate patrzyły jak ich matka połonie z małym dzieckiem na rękach, a same nie mogły nic zrobić, nadal się do końca nie pozbierały, Carlisle zakończył swoją historię, ale zanim westchnąć ponownie, czego się spodziewałam, zaśmiał się cicho.
Odłożyłam rysunek na stół i podeszłam do Carlisle’a, zauważyłam, że doktor patrzy wesołym wzrokiem przez wielkie okno. Widok był piękny, słońca już nie było widać za horyzontem, ale jeszcze nie zapadła kompletna ciemność. Chmury nad górami, przybrały kolor różu i pomarańczu, ale nad Eatonville chmury były szare, prawie czarne. Spadał z nich miękki biały puch, widocznie padało już od kilku dobrych chwil bo na ziemi leżało już kilka centymetrów śniegu. Dopiero po kilku chwilach dostrzegłam obiekt śmiechu doktora. Nessie biegała po polanie za domem, miała na sobie tylko czarne spodnie i różową bluzeczkę okrytą szarym sweterkiem na długi rękaw, ale widocznie zimno jej nie dokuczało. Najpierw chciałam do niej pojść i okrzyczeć za brak kurtki, ale poprostu nie byłam w stanie przerwać jej zabawy. Nagle zobaczyłam czarną plamę, która podążała za moją córką, nagła panika ogarneła moje ciało i umysł. Mój matczyny instynkt wziął góre nad zdrowym rosądkiem. Jednak zanim zdążyłam się ruszyć do pomcy, plama zwolniła, twarz stała się ostrzejsza. Na moich ustach pojawił się uśmiech, Emmett w swojej czarnej skórzanej kórtce ścigał Nessie po całej polance, oczywiście specjalnie zwalniał żeby Nessie też mogła się nacieszyć zabawą.
-      - Wiem, że ona nie jest taka jak Vasilii i inne jemu podobne dzieci, powiedział nagle Carlisle. Uśmiech znikł z mojej twarzy, znów powróciliśmy do poważnego tematu.
-      - Jest tak podobna do swojego ojca, węstchnął Carlisle. Zesztywniałam.
-      - Wiedziałeś, powiedziałam tylko.
-      Miałem swoje teorie, ale dopiero po twojej rozmowie z Esme miałem pewność, spojrzał na mnie.
-      - Spokojenie nie podsłuchiwałem, powiedział kiedy zoboczył moją zmartwioną minę.
-     - Poprostu trzeba być głupcem, żeby nie zobaczyć podobieństwa, pozatym Esme tak długo czekała na ten momęt, że można było dostrzc treść waszej rozmowy w jej oczach, powiedział po czym położył dłoń na moim ramienu. Wiedziałam, że to tylko kwestia czasu, bo skoro Carlisle, bez pomocy żadny nadprzyrodzonych mocy się dowiedział, Edward mógł odkryć tajemnicę przekraczając próg domu. Otworzyłam usta, ale nie wydobył się z nich żaden dziwięk, chciałam dać Carlisle’owi powód żeby nie dzielił się ze swoim synem nową informacją, ale prawda była tak, że nie miałam żadnego. Jedyne czego się bała to ponownego odrzucenia ze strony Edwarda, że znów będe musiała przechodzić przez to samo co się stało dwa lata temu. Długa chwila ciszy nastała między nami. Nagle uszłyszałam kroki i odwierające się drzwi.
-      - Carlisle, znajomy głos rozbrzmiał po bibiliotece. W drzwiach do gabinetu pojawił się Edward i jak mnie zobaczył przystanoł w połowie kroku. Jak mogłam nie zauwarzyć, że już wrócił!
-      - Zostawie was, powiedział doktor i zaczął zmierzać w stronę drzwi w których pojawił się jego syn.
-      - Sądze, że musicie porozmawiać. Doktor spojrzał jeszcze znacząco na Edwarda i wyszedł. Kolejna chwila ciszy.
-      - Umm, Edward zrobił kilka kroków w moją stronę. Pewnie też nie wiedział co powiedzieć.
-      - Słyszałem od Alice co Natalie próbowała zrobić, przepraszam cię z nią, powiedział i zatrzymał się dwa metry odemnie.
-      - Nie trzeba, miała do tego prawo, powiedziałam i spojrzałam na dół żeby ukryć ból w moich oczach.
-      - Nie, nie miała, nikt nie ma prawa do bycia osądzanym w taki sposób, a szczególnie niewinne dziecko, wskazał dłonią w stronę Reesmee wciąż bawiącą się z Emmett’em w śniegu.
-      - Widocznie wiele się stało przez te dwa lata, powiedział, opuszczając dłoń.
-      - Więcej niż ci się wydaje, powiedziałam i spojrzałam na jego piękną twarz.
-      - Do której klasy chodzi, zapytał i spojrzał z utęsknienię na biegnącą Nessie.
-      - Właśnie poszła do drugiej, powiedział cicho.
-      - I mogę się założyć, że jest najmądrzejsza w klasie, uśmiechnął się lekko.
-      - Gra też na pianinie, powiedziałam z nadzieją, że sam domyśli się tego czego maiałam zamiar mu powiedzieć. Edward lekko zesztywniał, ale odpowiedział:
-      - Wiem. Wiem też, że ma twoje oczy i że, kocha muzykę klasyczną, że śni o spotkaniu swojego ojca..., przerwał na chwilę i spojrzał na mnie.
-      - I chcę, żeby jej mama przestała płakać po nocach. Edward już się nie uśmiechał, patrzył się tylko na mnie intensywniem wzrokiem.
-      - Więc powiedz to co wszyscy wiedzą, ale nikt nie chce powiedzieć tego na głos.
***
Jak tam, już widze wasze komętarze, nie wytrzymam do nn, czemu tak przedłuszasz? Sorry, że taka jestem, ale ostatni nie mam weny, a rozdziały przychodzą z dużym oporem :/
Przpraszam za błędy ortograficzne.
Buziaki
-złotooka

13 komentarzy:

  1. Yeah! Jestem pierwsza ;)
    Rozdział cudowny. Wreszcie doszło do rozmowy z Edwardem. Jak ja na nią czekałam,... Oh, kiedy oni będą razem ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja wcale nie czułam tak tego upływu czasu. Może to, dlatego że w szkole coraz więcej nauki i testów, a koniec semestru zbliża się nie ubłagalnie.
    Co do rozdziału... Jeden z najlepszych. Nie wiem, czy nie mój ulubiony :)
    Tak trzymaj

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny rozdział . :D Vasilii. . . Fajne imię . ^^ Nie wiedziałam , że takie dzieci sieją zniszczenie XD Może w Zmierzchu było coś napisane , ale czytałam książki ostatnio 1 rok temu , więc nie pamiętam . :( Ja też długo czekałam na rozmowę Eddie-Bella . ;D Szkoda , że się nie rozwinęła , na co liczę w następnym rozdziale ! XD Hmm.. Może przeżyję do nn . ^-^ Ale na nią czekam . Zauważyłam mnóstwo błędów , ale było o wiele lepiej niż zwykle . ;d A już myślałam , że ktoś zaatakował Nessie ! ; d A jednak to tylko Emcio . :< Ale w sumie to dobrze . Wiem , że piszę wszystko na kupie i wgl niepozbierane , ale .. Jakoś nie mam głowyy . :d ( sprawy sercowe .. czy jak to tam się nazywa ) To może powiem jedno : rozdział ogółem genialny !
    - Pozdrawiam ! ;*

    PS : Mam małą prośbę , która mi ciut ułatwi życie ... Wyłącz weryfikację obrazkową (przepisywanie kodów) Ustawienia->Posty i komentarze->Włączyć weryfikację obrazkową? ~nie~ Prosz...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki za info, sama niecierpie takich rzeczy i glupio by bylo gdybiscie wy tez musieli sie z tym meczyc ;)

      Usuń
  4. Rozdział świetny. W końcu Edward pozna prawdę i znów zejdzie się z Bellą. Mam nadzieję!
    Oczywiście czekam na nn. Rozumiem, że tak późno dodajesz rozdziały. Ja również mam mnóstwo nauki, przez co cała wena gdzieś mi ucieka.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cóż, na początku przeraziłam się ogromem błędów ortograficznych i interpunkcyjnych, których nawet ja nie robię, ale się przełamałam, za co jestem sobie bardzo wdzięczna. Twoja historia jest bardzo ciekawa i nietypowa, wiesz? xD
    Od razu znielubiłam Natalie, a w myślach powtarzałam sobie "Co za suka, która chce mi odebrać Nessie!" Mam przypuszczenia, że później będzie się lepiej dogadywać z Bellą, ale wolę o tym nie myśleć.
    I Ty rzeczywiście uwielbiasz tak wszystko odwlekać! xD Chcę już nowy rozdział!
    PS. Jak piszesz dialog, to robi się coś takiego (pozwolisz, że Cię zacytuję?)
    Ty napisałaś tak:
    - Wiem, że ona nie jest taka jak Vasilii i inne jemu podobne dzieci, powiedział nagle Carlisle. Uśmiech znikł z mojej twarzy, znów powróciliśmy do poważnego tematu.
    - Jest tak podobna do swojego ojca, węstchnął Carlisle.
    Jeśli to wszystko jest kwestią Carlisle'a, to powinno wyglądać to tak:
    - Wiem, że ona nie jest taka jak Vasilii i inne jemu podobne dzieci - powiedział nagle Carlisle. Uśmiech znikł z mojej twarzy, znów powróciliśmy do poważnego tematu. - Jest taka podobna do ojca. - Westchnął Carlisle (jako, że od początku wiemy, iż to wszystko mówi doktor, to można sobie darować jego imię na końcu).
    Zauważyłam, że robisz tak praktycznie zawsze podczas prowadzenia rozmowy między postaciami, więc powinnaś tego pilnować. :)
    A co do błędów ortograficznych, to mogłabyś używać jakiegoś programu, który je wychwytuje i zaznacza czerwoną linią, byś wiedziała, co poprawić. Ja osobiście korzystam z OpenOffice, ale pole do pisania posta na blogu także pokazuje błędy. Musiałabyś tylko szukać później tej czerwonej linii. xD
    Mam nadzieję, że nie jesteś na mnie zła za te wieszanie kotów na Twojej pracy, ale to trochę brzydko wygląda, co nie zmniejsza mojej sympatii do tego opowiadania!
    Zapraszam Cię również do mnie, na moją własną wersję Zmierzchu (na razie mam tylko prolog, ale już piszę drugi rozdział, a jak go skończę, to opublikuję rozdział pierwszy).
    www.smiertelna-wiecznosc.blogspot.com
    Pozdrawiam
    Heaven

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzieki za rady, jetem otwarta na krytyke wiec nic nie szkodzi ;)

      Usuń
  6. Świetny :)
    Uwielbiam Twojego bloga,ciekawie go stworzyłaś.
    Bez Edwarda jest fajnie Xd

    Zapraszam na mój blog. Dopiero piszę rozdział II,ale mam nadzieję,że spojrzysz :)
    http://the-cullen-history.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. *.* Przepraszam, że dopiero terazm komentuję, ale mam taką karę, żę na neta moge wchodzić tylko w weekendy, co mi straaasznbie utrudnia życie. -.- xdd RozdziaŁ CUDOWNY! Rozmowa Edwarda i Belli. ^^ Ciekawe co teraz będzie. ;D Mam nadzieję, że od razu się nie zejdą, że jeszcze trochę się będzie działo. ;D Jejku, przestraszyłaś mnie tą sprawą z Nessie. :O Myślałam, że ktoś ją atakuje, a to był tylko mój kochany Misiu. ♥ xdd Zgadzam się z Heaven, już dawno miałam ci napisać jakąś uwagę na temat dialogów, ale zapominałam. xdd ;D Będzie milej się czytało, gdy kwestie mówiącą będziesz oddzielała od opisów. ;D
    Na koniec życzę duuużo weny i żeby te sprawdziany dobrze ci poszły. ;**

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi się podoba ten rozdział ;) Potrafisz zaskoczyc i zaciekawić czytelnika!

    zapraszam do mnie :
    http://letmeloveyou1.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Twój szablonik został wykonany i figuruje aktualnie tu: probny-golden-leaf.blogspot.com. W razie uwag i poprawek pisz na gg albo maila.
    Pozdrawiam, GL ;-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam kilka pytań. xdd
    Czemu nie dodałaś rozdziału? o.O (Wiem, wiem ja też nie dodałam xD)
    I widziałam jaki piękny szablon dla Ciebie wykonała GoldenLeaf. Czemu jeszcze go nie dodałaś? *.*

    No, to czekam na odpowiedzi i na NN. ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. U mnie nowy rozdział :P
    http://the-cullen-history.blogspot.com/
    I pisz szybciej! Czemu jeszcze nie dodałaś NN?! ;>

    OdpowiedzUsuń